Veli Motor VMW12
Sobota
Co na to říci. Rozhodně jede to v přímce rychle a to díky převodovce. Pokud chcete ve členitém terénu držet tempo, už to chce cvik a zkušenost. A to zejména kvůli jezdecké pozici. Pro jezdce nad 185cm tahle motorka moc nebude. Prostě je to krátký. A jak tomu naložíte, těžko honíte ovládací prvky. Najednou nejsou kde by měly být, také máte pocit, že za chvíli půjdete přes řidítka. V prudkém výjezdu se motorka obtížné vyvažuje. U ovládání zadní brzdy nevíte, jestli máte nohu na brzdě a jestli už brzdíte. Určitě to bude chtít přitvrdit podvozek, nevím jestli jde nastavit útlum. Absence přepákování vzadu je znát. Otázkou je, jestli na elektromotorce vlastně běžný jezdec potřebuje spojku. Nemluvím o rychlostech, ty jsou fajn. Jde o charakteristiku elektromotoru, kde máte od 0 maximum kroutícího momentu. Na zítra ještě upravím pozici všech ovládacích prvků.
Aktivita 27 km • 1:08 hod
Mapy.cz
Neděle
Po dalším dni si myslím, že je to, přes nepopiratelný výkonový potenciál motorka, spíše pro menší a klidnější jezdce, kteří si prostě rádi hrají se spojkou. A využitelnější v méně náročném terénu. Dnes bylo mnoho popadaných stromů a s tím související množství improvizace. Paradoxně motor je třeba na jedničku a bez spojky mnohem použitelnější k jemné manipulaci a vyproštění motorky z kritické situace. Celková geometrie a umístění ovládacích prvků není pro žádné střelce. V opravdu prudkém výjezdu najednou hledáte způsob, jak pod sebe nacpat motorku a dolů zase jak nejít na hubu přes řidítka a při tom použít zadní brzdu. Tak zvláště se u me při jízdě střídá nasranost a radost z jízdy. Dnes lepši než včera. Měl jsem trialovou přilbu a jak jsem na motorce asi neasijské kvadratury a hrbím se na ni, nebolelo mě za krkem. Z trialky je prost2 lépe vidět. Dojezd je s mým stylem jízdy u Velimoto, Sur-Ron a Talaria zhruba stejný. Drill dojede nejdál a je to nejlepší motorka ze všech, a to s přehledem. Jak se začne tomu dávat trochu kopr, rozdíly v dojedu a radosti z jízdy se vždy zvětšují ve prospěch Drill.
Aktivita 26,8 km • 1:20 hod
Mapy.cz
Jel jsem oba dva dny, pokud jde o dojezd, úplně nadoraz. Jakmile poklesne napětí na 78V je třeba být tak 5-8km od cíle. Protože když při tomto napětí prostě dáte plyn a poklesne skokově napětí pod hranici cca 40V tak se to motorka vypne. Varuje. Zase pak naskočí. Sama, nebo to jde urychlit dálkovým ovládáním zapnutím. Celý proces můžete aplikovat 2x. Když to vypne poprvé pak motorka ujede ještě cca 7 km. Ale je třeba velmi jemně zacházet s plynem, vyhnout se terénu a namířit rovnou domů.
Petr Král
Komentář